2022-yil 3-4-mart kunlari Toshkentda "BMTning global terrorizmga qarshi strategiyasini amalga oshirish bo'yicha Qo'shma harakat rejasi doirasida Markaziy Osiyo mamlakatlari mintaqaviy hamkorligi"mavzusida yuqori darajadagi xalqaro konferensiya bo'lib o'tdi.
O'zbekiston Respublikasi prezidenti huzuridagi strategik va mintaqalararo tadqiqotlar instituti tomonidan BMT terrorizmga qarshi kurash boshqarmasi va Yevropada xavfsizlik va hamkorlik tashkiloti bilan hamkorlikda tashkil etilgan konferensiya global miqyosdagi muhim voqea bo'ldi.
U terrorizmga qarshi kurashda jahon hamjamiyatining sa'y-harakatlarini mustahkamlashga katta hissa qo'shdi, xalqaro tinchlik va xavfsizlikka tahdid va xavf-xatarlar bilan ko'p tomonlama hamkorlik muhimligini namoyish etdi, BMTning Markaziy Osiyoda global terrorizmga qarshi kurash strategiyasini (GKTS) amalga oshirishda mintaqa mamlakatlarining o'zaro hamkorligini sifat jihatidan yangi bosqichga olib chiqdi.
Gibrid formatda bo'lib o'tgan tadbirning ko'lami va yuqori saviyada tashkil etilgani 500 nafardan ziyod mehmon, jumladan, Markaziy Osiyo davlatlari tashqi siyosat idoralari rahbarlari, BMT, YEXHT, RSPDTS, Yevropa Ittifoqi, SHHT, MDH, Interpolning yuqori martabali mulozimlari, fuqarolik jamiyati va Markaziy va Janubiy Osiyo mamlakatlari yetakchi tahlil markazlari vakillari, shuningdek, O'zbekistonda xorijiy diplomatik missiyalar rahbarlari.
BMT DKTNING barcha to'rt yo'nalishi kun tartibiga terrorizm tarqalishiga yordam beradigan shart - sharoitlarni bartaraf etish, unga qarshi kurashish, BMT rolini kengaytirish va bu sohadagi davlatlarning salohiyatini mustahkamlash, terrorizmga qarshi kurash sharoitida inson huquqlari va qonun ustuvorligini ta'minlash-konferensiya dasturining kompleks va keng qamrovli xususiyatini belgilab berdi.
Ta'kidlash joizki, Toshkent forumi O'zbekiston Prezidenti Shavkat Mirziyoyevning 2020-yil sentabr oyida BMT Bosh Assambleyasining 75-sessiyasida ilgari surilgan tashabbusining amaliy ijrosi bo'ldi. BMT oliy minbaridan o'rin olgan davlat rahbari BMTning Markaziy Osiyoda global terrorizmga qarshi kurash strategiyasini amalga oshirish bo'yicha qo'shma harakat rejasini (SPD) o'n yillik amalga oshirish yakunlarini, shuningdek, terrorizmga qarshi kurashda keyingi hamkorlik istiqbollarini belgilashni taklif qildi.
Tadbirning dolzarbligi 2021-MDA - GKTS qabul qilinganining 15-yilligi va SPD ning 10-yilligi munosabati bilan nishonlangan ikkita muhim sana bo'ldi. 2006 yilda BMT ga bir ovozdan global terrorizmga qarshi kurash strategiyasini qabul qildi va shu kunga qadar milliy siyosatni, terrorizmga qarshi kurashda mintaqaviy va xalqaro hamkorlikni takomillashtirishga qaratilgan yagona universal xalqaro hujjatdir.
O'z navbatida, 2011-yilda Ashxobodda Markaziy Osiyo mamlakatlari BMTning QHTBNI amalga oshirish bo'yicha mintaqaviy yondashuv asosida ishlab chiqilgan xalqaro amaliyotda birinchi ramka dasturiga aylangan BMTning QTMni amalga oshirish bo'yicha Qo'shma harakat rejasini tasdiqladilar. Shundan keyin Markaziy Osiyo BMT DKTS kompleks va har tomonlama amalga oshira boshlagan birinchi mintaqaga aylandi.
BMTning Markaziy Osiyoda global terrorizmga qarshi kurash strategiyasini amalga oshirish yillarida mintaqa mamlakatlari muhim natijalarga erishdi. Xususan, barcha davlatlarda terrorizmga qarshi kurashning barcha jihatlarini tartibga soluvchi me'yoriy-huquqiy bazani rivojlantirishni o'z ichiga olgan milliy terrorizmga qarshi kurash tizimlari, shuningdek, terrorizmga qarshi kurashning oldini olish, oldini olish va unga qarshi kurashishni ta'minlovchi institutsional mexanizmlar, ushbu sohada xalqaro hamkorlikni rivojlantirish yo'lga qo'yilgan va takomillashtirilmoqda.
Mintaqada BMT global terrorizmga qarshi kurash strategiyasining barcha asosiy yo'nalishlari bo'yicha davlat organlari, fuqarolik jamiyati institutlari va xususiy sektor faoliyatining samarali hamkorligini ta'minlash va muvofiqlashtirishga asoslangan terrorizmga qarshi kurashish sohasida davlat faoliyatini strategik rejalashtirish amaliyotini joriy etish va amalga oshirish muhim qadam bo'ldi.
Toshkent konferensiyasi mintaqadagi mamlakatlarning Markaziy Osiyoda ekstremizm va terrorizmga qarshi kurashish sohasida kelishilgan va muvofiqlashtirilgan hamkorlikni yanada rivojlantirish bo'yicha tizimli sa'y-harakatlarining mantiqiy davomi hisoblanadi.
O'zbekiston Respublikasi Prezidenti Shavkat Mirziyoyevning ekspert hamjamiyati qiziqishini tobora oshirayotgan murojaati konferensiyaning muhim nuqtasi bo'ldi. Mamlakatimiz rahbari O'zbekistonning terrorizmga qarshi kurashdagi yondashuvlarini bayon qilib, bir qator dolzarb va dolzarb dasturiy takliflarni ilgari surdi.
Davlatimiz rahbari huquqni muhofaza qilish va profilaktika choralarini o'zida mujassam etgan keng qamrovli inklyuziv yondashuvni qo'llash O'zbekiston davlat siyosatining ushbu sohadagi o'ziga xos xususiyati ekanini ta'kidladi.
BMT DKTNING asosiy yo'nalishlarini amalga oshirishda davlat organlari, fuqarolik jamiyati institutlari bilan bir qatorda mamlakatda terrorizmga qarshi choralar samaradorligini sezilarli darajada oshiradi.
Shu bilan birga, O'zbekiston Prezidenti Shavkat Mirziyoyev ta'kidlaganidek, o'zaro anglashuv va jamiyatdagi muloqotni rivojlantirish, nizolarni bartaraf etish, ma'naviy-axloqiy tarbiya muhitini qaror toptirish bu boradagi asosiy ustuvor vazifalardan biridir. Terrorizmning tarqalishiga yordam beradigan shart-sharoitlarni bartaraf etishga asosiy e'tibor qaratilgan. Davlatimiz rahbari O'zbekistonda terrorizmga qarshi kurashning asosiy asosi inson huquq va erkinliklarini ta'minlash, qonun ustuvorligi ekanini ta'kidladi.
Shu nuqtai nazardan, ekstremizm va terrorizmga qarshi kurashish mamlakat milliy xavfsizligini ta'minlashning ustuvor yo'nalishlaridan biri ekanini ta'kidlash joiz. O'zbekiston terrorizmni barcha shakl va ko'rinishlarida izchil va so'zsiz qoralaydi, shuningdek terrorizmga qarshi kurashish bo'yicha jamoaviy sa'y-harakatlarni qabul qilishni qo'llab-quvvatlaydi. Respublikada terrorizmga qarshi kurash bo'yicha milliy tizim yaratilgan bo'lib, u keng ko'lamli me'yoriy-huquqiy va institutsional asosni o'z ichiga oladi, bu esa samarali terrorizmga qarshi kurash siyosatini amalga oshirishni ta'minlaydi.
Jumladan, 2021-yil iyul oyida 2021-2026-yillarda O'zbekiston Respublikasining ekstremizm va terrorizmga qarshi kurashish bo'yicha milliy strategiyasi qabul qilindi, bu esa fuqarolarning milliy xavfsizligi, huquq va erkinliklarini ta'minlash imkonini beradigan ekstremizm va terrorizmga qarshi kurashish bo'yicha samarali va muvofiqlashtirilgan davlat siyosatini amalga oshirishga qaratilgan.
O'zbekistonning turli jahon reytinglarida egallab turgan yuksak pozitsiyalari ko'rilayotgan chora-tadbirlarning to'g'riligi va samaradorligining yorqin dalilidir. Jumladan, Gallup xalqaro ilmiy-tadqiqot institutining qonun va tartib bo'yicha Butunjahon indeksiga ko'ra, O'zbekiston xavfsizlik darajasi bo'yicha yetakchi o'nta davlatdan biri bo'lib, 100 tadan 92 ball to'plagan. Va global terrorizm indeksi bo'yicha mamlakatimiz dunyodagi eng xavfsiz davlatlar orasida.
Puxta o'ylangan, tinchliksevar, pragmatik va izchil tashqi siyosat kursini o'tkazar ekan, O'zbekiston teng huquqli va o'zaro manfaatli asosda bu borada jahon hamjamiyati bilan faol hamkorlik qilib kelmoqda. Respublika terrorizmga qarshi kurash sohasida 14 ta asosiy universal xalqaro-huquqiy hujjatlarni imzoladi.
Bugungi kunda mamlakatimiz MDH ATS, SHHT MATT va boshqa qator mintaqaviy terrorizmga qarshi tuzilmalar a'zosi.
Masalan, SHHT MATT tashkiloti o'zining shtab-kvartirasini Toshkentda joylashtirgan holda O'zbekistonning terrorizmga qarshi kurashdagi yetakchi rolini e'tirof etgan. MDH doirasida 2020-2022 - yillarda terrorizmga va ekstremizmning boshqa zo'ravon namoyonlariga qarshi kurashda MDHga a'zo davlatlarning hamkorlik dasturi qabul qilindi.
Terrorizmga qarshi kurashda O'zbekiston YEXHT bilan hamkorlikka alohida e'tibor qaratmoqda, bu ikki yillik harbiy-siyosiy yo'nalishdagi qo'shma hamkorlik dasturlari bilan qo'llab-quvvatlanadi. Jumladan, 2021-2022-yillarga mo'ljallangan hamkorlik doirasida terrorizmga qarshi kurashish, axborot kiberxavfsizligini ta'minlash va terrorizmni moliyalashtirishga qarshi kurashda ko'maklashish asosiy maqsadlar etib belgilandi.
Xalqaro terrorizmning o'zgarishini hisobga olgan holda,
shuningdek, global terrorizmga qarshi kurash salohiyatini rivojlantirish maqsadida O'zbekiston hamkorlikning turli samarali mexanizmlarini faol boshlab beradi. Ushbu konferensiya nafaqat mintaqaviy, balki global miqyosda terroristik tahdidlarga qarshi muvaffaqiyatli kurashni davom ettirish uchun O'zbekiston Prezidenti tomonidan bir necha takliflar ilgari surildi.
Xususan, OAVning amalga oshirilishini doimiy monitoring qilish va tanqidiy baholash mexanizmlarini kuchaytirish, Markaziy Osiyo mamlakatlari hamkorligini muvofiqlashtirish maqsadida O'zbekiston mintaqamizda BMT terrorizmga qarshi kurash boshqarmasi ofisining ochilishi haqida so'z yuritdi. Ofis ushbu sohada faoliyat yuritayotgan boshqa xalqaro va mintaqaviy tashkilotlar faoliyatining muvofiqlashtiruvchisi sifatida faoliyat yuritishi mumkin
mintaqada. Xususan, faqat BMT tizimida 18 muassasalari Markaziy razvedka boshqarmasi terrorizmiga qarshi kurashning bir yoki boshqa masalalari bilan shug'ullanadi.
So'nggi yillardagi kuzatuvlar internetni radikal mafkurani tarqatish vositasiga aylantirish faktini qayd etdi.
Ekstremistlar yangi ishga olish, mablag ' to'plash, terroristik faoliyatni rejalashtirish va amalga oshirish uchun virtual maydondan foydalanadilar. Shu munosabat bilan internetdagi terrorizmga qarshi kurashda davlatlarning sa'y-harakatlarini birlashtirish tobora dolzarb ahamiyat kasb etmoqda.
Shu maqsadda O'zbekiston Prezidenti Shavkat Mirziyoyev 2020-yilda qabul qilingan Markaziy Osiyoda kiberterrorizm bo'yicha yagona elektron tarmoqni kiberhavfsizlik va yangi texnologiyalar dasturi doirasida tashkil etish tashabbusini ilgari surdi. Bu tajriba, ma'lumotlar, tadqiqotlar va eng yaxshi amaliyotlar almashinuvini rivojlantirishga xizmat qiladi.
Mamlakat rahbari reabilitatsiya masalalarini chetlab o'tmadi
harbiy mojarolar hududlaridan qaytgan shaxslarni qayta integratsiya qilish. Ma'lumki, Markaziy Osiyo mamlakatlari yaqin Sharqdagi jangovar zonalardan o'z fuqarolarini qaytarib olgan birinchi davlatlardan biriga aylandi. Mintaqadagi barcha davlatlar 1,5 mingdan ortiq odamni qaytarib olishdi. Shu munosabat bilan mintaqa mamlakatlari mutaxassislari o'rtasida fuqarolarni reabilitatsiya qilish va reintegratsiya qilish jarayonida yuzaga keladigan muammolarni hal etishda hamkorlikni kengaytirish masalasi alohida ahamiyat kasb etadi.
Ushbu sohadagi dasturlarni takomillashtirish, shuningdek, Markaziy Osiyo mamlakatlarida terrorizm targ'ibotiga qarshi kurashish bo'yicha takliflar ishlab chiqish maqsadida davlatimiz rahbari BMT KTU shafeligida mintaqaviy ekspert kengashini tashkil etishni taklif qildi.
Kengash axborot va tajriba almashish, qaytib kelganlarni deradikalizatsiya qilish masalalari bo'yicha qo'shma yondashuv va usullarni ishlab chiqish, shuningdek, terrorizmni targ'ib qilishga qarshi samarali choralar ko'rish uchun muhim maydon bo'ladi.
Bugungi kunda dunyoning ko'plab burchaklarida konfessiyalararo va millatlararo ziddiyatlar kuchayib, nafrat yangraydi. Bu jamiyatda, ba'zan esa milliy va diniy sabablarga ko'ra to'qnashuvlar va to'qnashuvlarga olib keladi.
Shu munosabat bilan O'zbekiston Prezidenti 2023-yilda O'zbekistonda "ma'rifat va diniy bag'rikenglik"mavzusida yuqori darajadagi konferensiya o'tkazilishini boshlab, barcha tabaqalar ishtirokida bag'rikenglik, dinlararo va madaniyatlararo muloqot g'oyalari va tamoyillarini ilgari surishga alohida e'tibor qaratdi.
Ma'lumki, 2018-yil 12-dekabr kuni BMT Bosh Assambleyasi bir ovozdan "ma'rifat" maxsus rezolyutsiyasini qabul qildi
O'zbekiston tomonidan tashkil etilgan" diniy bag'rikenglik". Shu munosabat bilan konferensiya rezolyutsiyani amalga oshirishning amaliy ifodasi bo'lib, davlat tuzilmalari, xalqaro tashkilotlar va fuqarolik jamiyati vakillariga dolzarb muammolarni hal qilish bo'yicha hamkorlikning istiqbolli yo'nalishlarini aniqlash imkonini beradi. Mazkur sayt jamiyatda radikallashuv jarayonlariga yo'l qo'ymaslik, farovonlik va barqarorlikni ta'minlashga xizmat qiladigan yagona yondashuv va samarali chora-tadbirlarni ishlab chiqish imkonini beradi.
Shubhasiz, samarali yoshlar siyosati ekstremizm va terrorizmga qarshi kurashning eng muhim sharti hisoblanadi. Terrorizmga qarshi kurashda uning dolzarbligi, asosan, mafkuraviy ta'sirga eng moyil bo'lgan yosh avlod vakillari hisobiga radikal tashkilotlar safini to'ldirish bilan bog'liq.
Shu munosabat bilan O'zbekiston Prezidenti qo'ng'iroq qilishni taklif qildi
2023 yil Samarqandda Markaziy mamlakatlar yoshlar kengashi
va Janubiy Osiyo. Bu yosh avlodni o'z-o'zini anglash uchun qulay shart-sharoitlar yaratish, ekstremizm va terrorizm g'oyalariga qarshi barqaror immunitetni shakllantirish bo'yicha tajriba almashishning samarali maydonidir.
Shuningdek, xalqaro va mintaqaviy tashkilotlar rahbarlarining chiqishlari konferensiya ishtirokchilariga alohida e'tibor qaratdi.
Xususan, BMT Bosh kotibi Antoniu Guterrish Toshkent maydonchasi Markaziy razvedka boshqarmasi davlatlarining terrorizm xavfini oldini olish va unga qarshi kurashish bo'yicha birgalikda ishlashga bo'lgan siyosiy irodasini namoyish etayotganini ta'kidladi. U Markaziy Osiyoda global strategiyani amalga oshirish va uni BMT bilan yaqin hamkorlikda bosqichma-bosqich amalga oshirish bo'yicha SPDNI qabul qilgan mintaqa mamlakatlarining sa'y-harakatlarini yuqori baholadi. Uning so'zlariga ko'ra, hujjat GCTSNING to'rtta yo'nalishi bo'yicha texnik yordam ko'rsatish uchun muhim vosita bo'ldi.
Konferensiyada so'zga chiqqan BMT Bosh kotibining o'rinbosari Vladimir Voronkov mintaqadagi davlatlar "qo'shni mamlakatlarga terroristik tahdidlarning tarqalishining oldini olishda katta mas'uliyat" ekanini ta'kidladi. V. Voronkovning so'zlariga ko'ra, Qo'shma harakat rejasi mintaqada bunday sharoitlarda zarur bo'lgan keng qamrovli ko'p tomonlama hamkorlikni kuchaytirish mumkin bo'lgan mexanizmdir.
Tadbir ishtirokchilariga murojaat qilib, BMTning giyohvand moddalar va jinoyatchilik bo'yicha boshqarmasi ijrochi direktori Gada Vali Markaziy Osiyo mamlakatlarining giyohvand moddalar, jinoyatchilik va terrorizmga qarshi kurash choralariga javob berish orqali mintaqaviy barqarorlikni mustahkamlashga sodiqligini yuqori baholadi. U terrorizmga qarshi kurashda birgalikdagi sa'y - harakatlar juda muhim ekanini ta'kidladi, chunki terrorizm birinchi navbatda jamoalar va yoshlarni jalb qilish, ijtimoiy birdamlikni mustahkamlash va zo'ravon ekstremizmga olib keladigan radikalizmning oldini olishga qaratilgan kompleks chora-tadbirlarni talab qiladigan murakkab masala.
Ko'p tomonlama maslahat va konsensus asosida ishlab chiqilgan yangilangan qo'shma harakat rejasi mintaqa mamlakatlari tashqi siyosat idoralari rahbarlarining qabul qilinishi konferensiyaning muhim natijasi bo'ldi.
Unda strategik yo'nalishlar, shuningdek, amalga oshirilishi Markaziy razvedka boshqarmasi makonida xalqaro terrorizm tahdidlariga samarali qarshi turish imkonini beradigan aniq vazifalar belgilab berilgan.
Mintaqa mamlakatlari SPDNI terrorizm va zo'ravon ekstremizmga qarshi birgalikda harakat qilish uchun kompleks, kompleks va tezkor asos sifatida e'tirof etdilar. SPDNI amalga oshirish tajribasidan kelib chiqqan holda, yangilangan hujjatda AKTdan terroristik maqsadlar uchun foydalanishni oldini olish, jangovar mojarolar hududlaridan qaytgan fuqarolarning repatriatsiyasi va reintegratsiyasi kabi yangi tahdid va qiyinchiliklar hisobga olingan.
O'z navbatida, Markaziy Osiyo mamlakatlari tashqi siyosat mahkamalari rahbarlari tomonidan forum davomida qabul qilingan Toshkent deklaratsiyasi Markaziy Osiyo davlatlarining yangi SPD doirasida hamkorlikka sodiqligini, mintaqaviy muloqotni mustahkamlashni davom ettirish, Markaziy Osiyo mintaqasida terrorizmni oldini olish va unga qarshi kurashish bo'yicha jamoaviy va individual chora-tadbirlarni qabul qilishga bo'lgan umumiy intilishini tasdiqladi.
Sharhlovchilarning fikriga ko'ra, Toshkent deklaratsiyasi Markaziy Osiyo davlatlarining terrorizmga qarshi kurash sohasidagi hamkorlikni yanada rivojlantirish bo'yicha tizimli va izchil chora - tadbirlarining ajralmas qismi bo'lib, Ashxobod-Ashxobod yakuniy deklaratsiyasi va Birlashgan Millatlar tashkiloti GKTS (2011) va Ashxobod terrorizmga qarshi kurashish deklaratsiyasi (2017), Samarqand-Toshkent deklaratsiyasi (2017) va Ashxobod) da yuqori darajadagi konferensiyalar yakunlari bo'yicha qabul qilingan Terrorizm (2018) va Dushanbega olib boradigan zo'ravon ekstremizm va radikalizmga qarshi kurashda yoshlarning rolini oshirish to'g'risida Samarqand deklaratsiyasi - Dushanbe deklaratsiyasi "terrorizmga qarshi kurashda xalqaro va mintaqaviy hamkorlik va uni moliyalashtirish manbalari, jumladan, giyohvand moddalarni noqonuniy aylanishi va uyushgan jinoyatchilik" (2019) xalqaro konferensiyasi yakunlari bo'yicha.
Toshkentda yuqori darajadagi xalqaro konferensiya Markaziy Osiyo mamlakatlari umumiy xavfsizlikka tahdid va xavf-xatarlarga qarshi kurashish borasidagi birligi va hamjihatligiga, mintaqa davlatlarining umumiy va bo'linmas xavfsizlikni ta'minlash maqsadida umumiy strategik yondashuv asosida terrorizmning barcha shakllari va namoyonlariga qarshi kurashda o'zaro yaqindan hamkorlik qilishiga guvoh bo'lganini e'tirof etgan ekspert hamjamiyatining bir ovozdan fikrlari tadbirning muhim natijasi bo'ldi.
Toshkent platformasi o'zgaruvchan xalqaro ijtimoiy-siyosiy va ijtimoiy-iqtisodiy muhitni hisobga olgan holda terrorizmga qarshi kurash masalalarining umumiy tamoyillari va yondashuvlarini kelishib olish imkonini berdi. Bu esa yangi tahdid va tahdidlarga qarshi kurashish borasidagi sa'y-harakatlarni muvofiqlashtirish, shuningdek, terrorizmga qarshi kurashning muhim masalalari bo'yicha o'zaro hamkorlikning yuksak dinamikasini saqlab qolish va mintaqaviy hamkorlikni mustahkamlash imkonini beradi.
Va nihoyat, Toshkent konferensiyasi o'z hissasini qo'shdi
Markaziy Osiyo mintaqasini barqaror rivojlantirish uchun xalqaro hamjamiyatning Markaziy Osiyo davlatlariga bo'lgan ishonchini xalqaro munosabatlarning mas'ul subyektlari sifatida oshirishga tayyor. Bu, o'z navbatida, Markaziy razvedka boshqarmasi mamlakatlarining ekstremizm va terrorizmga qarshi kurashda muhim bo'g'in bo'lgan xalqaro tuzilmalar bilan keng qamrovli hamkorligini yanada rivojlantirishning muhim shartidir.
Shu tariqa, Toshkent konferensiyasi jahon hamjamiyatining terrorizmga qarshi kurash borasidagi sa'y-harakatlarini tinchlik va xavfsizlikka eng jiddiy tahdidlardan biri sifatida birlashtirib, Markaziy Osiyo mamlakatlarining terrorizmga qarshi kurashda xalqaro va mintaqaviy tashkilotlar bilan o'zaro hamkorligini sifat jihatidan yangi bosqichga ko'tarishda muhim bosqich bo'ldi. U O'zbekistonning Birlashgan Millatlar tashkiloti timsolida xalqaro hamjamiyat bilan konstruktiv hamkorlik qilish borasida erishilgan yuksak darajadagi ko'rsatkichlardan biridir. Shu bilan birga, O'zbekiston poytaxtida xalqaro va mintaqaviy tashkilotlar, xorijiy davlatlar va yetakchi xorijiy ekspertlarning yuqori martabali vakillari ishtirok etishi tadbirni global darajadagi muhim muloqot maydoniga aylantirdi.
Konferensiya muvaffaqiyatli o'tkazilayotganidan dalolat beradi
O'zbekiston Prezidenti Shavkat Mirziyoyev tomonidan davlat va jamiyatning turli sohalarida amalga oshirilayotgan keng ko'lamli islohotlarni, shuningdek, Toshkentning tashqi siyosat yo'lini, birinchi navbatda, Markaziy Osiyoni yaxshi qo'shnichilik, barqarorlik, o'zaro manfaatli hamkorlik, birgalikdagi farovonlik va barqaror taraqqiyot makoniga aylantirishga qaratilgan xalqaro hamjamiyatning mutlaq qo'llab-quvvatlashi to'g'risida.
Akramjon Ne'matov,
Direktorning birinchi o'rinbosari
Strategik va mintaqalararo institut
O'zbekiston Respublikasi Prezidenti huzuridagi